Terapia dzieci
diagnoza i terapia zaburzeń mowy i komunikacji ( jąkanie, autyzm, zespół Aspergera, zespół Downa, mózgowe porażenie dziecięce )
diagnoza i terapia wad wymowy:
- seplenienie ( nieprawidłowa artykulacja głosek dentalizowanych s,z,c,dz, ś,ź,ć,dź, sz,ż,cz,dż )
- rotacyzm ( nieprawidłowa artykulacja głoski r )
- kappacyzm ( nieprawidłowa wymowa głosek tylnojęzykowych k, ki )
- gammacyzm ( nieprawidłowa wymowa głosek tylnojęzykowych g,gi )
-
lambdacyzm ( nieprawidłowa wymowa lub brak głoski l
)
-
mowa bezdźwięczna (zaburzenia
w realizacji dźwięczności, które polegają na nie
wymawianiu głosek dźwięcznych;zaburzeniom dźwięczności może
ulegać 13 par opozycji fonologicznych: b - p, bi - pi, d - t, g - k,
gi - ki, dz - c, dż - cz, dź - ć, w - f, wi - fi, z - s, ż - sz,
ź - ś .
terapia opóźnionego rozwoju mowy
wczesna interwencja logopedyczna ( dzieci od 0 do 3.roku życia )
nauka czytania metodą symultaniczno – sekwencyjną ( dzieci od 3. roku życia )
Terapia
logopedyczna dzieci trwa 30 minut lub 45 minut. Może odbywać się w
gabinecie, ale istnieje również możliwość wizyt domowych.
Po każdym spotkaniu dziecko otrzymuje materiały do samodzielnej pracy w domu.
Terapia dorosłych
diagnoza i terapia osób z afazją ( zaburzenie mowy, powstałe w wyniku uszkodzenia ośrodka mowy w dominującej półkuli mózgu i upośledzające proces mówienia i rozumienia mowy )
rehabilitacja mowy u osób z chorobami demielinizacyjnymi oraz demencyjnymi ( choroba Alzheimera, choroba Parkinsona)
ćwiczenia dykcji i emisji głosu
diagnoza i terapia wad artykulacyjnych
diagnoza i terapia zaburzeń mowy
logopedia medialna
Terapia logopedyczna osób dorosłych trwa 45 minut lub 60 minut. Może odbywać się w gabinecie, ale istnieje również możliwość wizyt domowych.
Po każdym spotkaniu osoba dorosła otrzymuje materiały do samodzielnej pracy w domu.
Przedszkola, żłobki, kluby Malucha
Warto
zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka już od najmłodszych lat.
Zajęcia profilaktyczno – terapeutyczne w przedszkolach i żłobkach
to doskonała okazja do stymulowania prawidłowego rozwoju mowy
Maluchów przez zabawę.
Zajęcia logopedyczne w przedszkolach i żłobkach mają na celu:
- kształtowanie prawidłowego toru oddechowego
- usprawnianie motoryki aparatu artykulacyjnego
- kształtowanie prawidłowych czynności fizjologicznych w obrębie aparatu artykulacyjnego ( ssanie,połykanie, żucie, gryzienie, jedzenie, picie )
- wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego, stymulowanie rozwoju mowy
- rozwijanie słuchu dziecka ( ćwiczenia wrażliwości słuchowej, ćwiczenia rytmizujące, ćwiczenia słuchu fonematycznego , ćwiczenia logorytmiczne itp.)
Czas trwania zajęć i cena do uzgodnienia